Pacient: autistický chlapec , 5 rokov Problém: Metabolizmus - nevstrebáva sa kyselina listová, začali autistické prejavy, hypotónia Správa sa ako 2 ročné dieťa – neskoro začal chodiť, málo rozpráva, vie povedať krátku vetu, palec si dal do úst Nikdy si nepýta si vodu – hovorí matka S rodičmi sa nerozpráva, Slová sa naučil počúvaním Ako ho liečite? – všetko sme skúsili – rehabilitácie, psychológ, lieky, alopatická liečba, homeopatia Po alopatickej liečbe bol skok – začal napredovať – aj rozprávať, aj motoricky sa zlepšil, ale potom sa to zastavilo. Zlepšovanie ide pomalým tempom teraz. Zlepšenie bolo v r. 2011, skok trval 2 mesiace Zmeny sú v skokoch, je náhle zmena a potom sa vývoj spomalí. Po alopatickej liečbe sa autistické príznaky zvýraznili. Teraz: Sám jedáva, ináč so všetkým mu treba pomôcť, aj na wc Na wc ide na poslednú chvíľu Čo robí? nehrá sa s hračkami, ale zameriava si ich, teší sa, keď hádže niečo, nie v hneve, len do priestoru, väčšinou hračky, potom sa smeje – viackrát hodí – je to hra Robí to skôr z nudy, Tv nepozerá, občas tancuje, Bližšia mu je matka, otec je v práci, keď príde otec, nevníma ho, akoby tam nebol Nemá rád vyrušovanie – nadáva, plače, rozčuľuje sa niekedy - lebo sa hrá, lebo je zaujatý činnosťou Ak sa nehrá, nevadí mu ísť von, keď sa hrá, vadí mu vyrušovanie
Ak ho nútite, plače? hnevá sa – nadáva a plače Prispôsobí sa? Presviedčate ho, aby išiel von? - najprv ho matka požiada, ale keď nechce, tak ho donútim. Musia ho nasilu oddeliť od hračky, silou odtiahnuť, občas plače. Na tú istú situáciu reaguje rôzne.
Ako sa správa k cudzincom, na nových miestach? Problém s deťmi - v škôlke sa naučil s deťmi, nehrá sa s deťmi, len ich toleruje, robí si svoje 5 minút a stačí mu hrať sa s deťmi – keď tancovali, skúšal tancovať Prečo odíde? - nemá motiváciu, Ide sa hrať, len keď chce on, Ako plače? - nahlas – ako hysák, až nasilu – shrieking – vreští Musíme ho ukľudniť – odviesť pozornosť, aby potom robil to, čo chcú rodičia. Strachy? - bojí sa skákať, ani behať nevie - Skočiť do vody vie, vodu má rád - Zo stoličky neskočí, Hojdačku má rád – ten pohyb Chute: čerstvá zelenina Stolica- pravidelná Spánok – dobre, poobede potrebuje spať Nevadí mu byť sám , ani keď nevidí rodičov a deti Je mu jedno koho chytí za ruku o pomoc Pri hre, aj keď zbadá, že rodičia tam nie sú, nevadí mu to PES: niektorých psov chce, iné nie Najradšej má? – voda – hrať sa, Nepije – nepýta si piť, Ak mu neponúknu – pije, Mlieko iba ráno Nevyjadruje svoje potreby Emócie? – Má rád vlasy iných – objíma a zameriava sa na vlasy Keď sa otec veľmi nahnevá, tak reaguje na otca – poslúchne, ale niekedy aj reve, keď niečo musí a otec sa hnevá Objímanie má rád Teraz sám na stoličke sedí pri odoberaní prípadu.
Pozorovania: - Dr. mu podal mu prst, podržal ho a chlapec vstal zo stoličky, ide k otcovi zozadu , rozpráva si, - Ide k stolu - Dr. mu káže sadnúť, nereaguje, smeje sa , sadá si, vzal do ruky ceruzku, - nechal si ju vziať, - Poslúcha – sadni si!, ruku položil na stehno prekladateľky, celý sa oprel o stehno prekladateľky - Berie veci zo stola - K prekladateľke sa správa ako k mame, chce sa s ňou hrať - Matka ho volá – nereaguje, Váľa sa na prekladateľku, ide k matke, Nevšimol si, že otec odišiel
Ako reaguje na zranenie? Chvíľu potrebuje mojkanie, zaspáva pritúlený - ak je zaujatý, matku nenasleduje, ak ona odíde z izby - ak je z hry vytrhnutý reaguje rôzne– podľa situácie – ak očakáva zeleninu – ide, podľa toho , čo očakáva – ak je to zaujímavejšie, tak ide a nechá pôvodnú činnosť, k dedkovi ide rád - málokedy sa hnevá, skôr je pasívny - reaguje na zaujímavé veci - ak otec ukáže hnev – čaká, čo bude, ak si myslí, že bude trest, tak reaguje Ako čaká ? Na čo čaká? - otec zakričí, on stuhne, nechá vec, len čaká do 10 sekúnd robí vec, ktorú pochopil. Ostávajú mu zlé spomienky v mysli? ukázal, že si zapamätal skúsenosť – horúca pec – dotkol sa jej, popálila ho, už sa jej viac nedotkol vie povedať všetko, ale nerozpráva - použije vetu v situáciách kedy treba, ale neurobí to. Keď to urobí, potom to povie. Zakázali mu ísť skákať na posteľ, aj tak tam chcel ísť opakovane, aj keď sa udrel a dostal na zadok Po zákaze reve, ale urobí to opäť. Aj po bitke sa k veci vráti Pri matke viac vymýšľa, menej poslúcha, od matky nepríde taká tvrdá reakcia Pri otcovi má väčší rešpekt, Je to pokojné a veselé dieťa Hnev- len keď nemôže robiť čo chce - na krátky čas, keď môže pokračovať, prestane hnev. Pri hneve, keď mu vôbec nedovolia, prispôsobí sa, a potom sa znovu snaží vrátiť k tej činnosti Vie opustiť hru, ak má niečo zaujímavejšie - Nechá si zobrať hračku, neskôr sa k nej vráti Niekedy s dieťaťom môže bojovať o hračku - Nebojuje Pasívny, 2-3 pokusy urobí a keď to nejde, nechá tak. Buď je pasívny, alebo sa uspokojil s tým čo mal Keď sa mu veci nedaria, aj keď vo výhľade je hračka, nechá tak. Skáče do vody okamžite ako ju zbadá, Ponára sa, pláva Teplota? často, ale nie vysoká Ako reaguje počas teploty? Spavejší, nechce jesť, pije. O otcovi pri teplote: - spím, vstanem len kvôli potrebám, stačí, keď viem, že niekto príde, stačí, že niekto je v byte – Aj dieťa takto reaguje? Dieťa – túli sa , viac k matke, spí, možno knižky – pokojnejšie činnosti. Chce byť sám Čo ste cítili, čo on chce pri chorobe ? – v chorobe je kľudnejší, viac sa chce mojkať. Hral by sa s hračkou? keď je veľmi zle, ani hračka ho nezaujíma Stramonium sa nehýbe – pri akomkoľvek hneve – dieťa sa chráni rukami hlavu
ANALÝZA: Ak vyšetrujete AUTISTIKÉ dieťa –treba sa pýtať na otázky – strach, hnev, - Treba hľadať niečo, čo je podobné s rodičmi – napr. Horúčka - počas horúčky sú podobní dieťa a rodič - nájsť veci, ktoré ho zaujímajú, otec sám ho nezaujíma, iba ak má niečo zaujímavé - dieťa najprv zistilo, či vie prísť k hračke, ak nie, nechá hračku
Predpis: GELSEMIUM C3 – jednu dávku a sledovať 3-4 mesiace - Rubriky 1 MIND - IRRITABILITY - spoken to, when 2 MIND - TIMIDITY - public; about appearing in 3 MIND - QUIET; wants to be 4 MIND - DISTURBED; averse to being 5 MIND - LIGHT - desire for 6 MIND - FEAR - self-control, of losing
|
|