Pacient: Malý chlapček, 4,5 roka, blond vlásky s okuliarkami.
Najprv doktor po ňom opakoval slová ale potom napodobnil lokomotívu a vtedy sa schoval. Mama hovorí, že mu vadia nepríjemné a náhle zvuky. Začal mrnčať, hnevá sa, ťahá mamu preč. Volá mamu preč, vzdychá, mrnčí, ťahá mamu za ruku. Mamu mu ponúka perník, on stojí pred dverami a tlačí ich. Na chvíľu vyjdu z miestnosti, potom sa vrátia, chlapček je stále nespokojný, nechce tam byť.
M: Narodil sa predčasne, v 6 mesiaci. D: Je zaostalý vývoj? M: Ani nie, on je šikovný len nervový systém je narušený. Kľačí mame medzi nohami, stále mrnčí, vydáva hnevlivé zvuky, potom reve AU, áááááu, hlasno kričí. M: Toto je aj v škôlke, má asistentku, tá ho vyvedie z miestnosti kým sa ukľudní a potom je dobre. D: Zlepšovanie u takýchto prípadov nebude rýchle. Predčasne narodené deti ešte nemali poriadne vyvinutý mozog a už boli vyhodení na Zem. Sú veľmi citliví, hocijaká maličkosť ich vyruší. Chlapček po mne opakoval ale potom ho vyrušil iný zvuk, ktorý ho vyrušil a teraz už je nekontrolovateľný. Keď sa vrátili, jedol keksík ale keď zbadal doktora, tak znovu začal revať a museli odísť z miestnosti. M: Môže sa to stať aj zdanlivo bezdôvodne (to že začne silno plakať) ale ja ten dôvod potom väčšinou nájdem. Najčastejšie je to zvuk, alebo keď je narušený nejaký stereotyp. Napríklad ide hudba a zrazu prestane. D: Ako to vidia doktori? Ako to bude pokračovať? M: do 3 rokov boli zdržanliví a teraz majú rôzne názory. Psychiatri mu chcú dať lieky. D: Čo chcú liečiť? M: Ukľudniť ho. Antihistaminikami. Aj keď nemá žiadnu alergiu. Pýtala som sa ako dlho to bude trvať a oni povedali, že to je na celý život. Klasifikujú to ako ľahkú mozgovú disfunkciu. Bol narodený v 27 týždni. Bol kriesený, 20 dní bol na umelej ventilácii. Nebol pripravený prísť na svet. 3 krát mu dávali steroidy do pľúc aby dýchal. Okrem toho mal novorodeneckú žltačku, podozrenie na sepsu, preto bral hneď po narodení ATB. D: Vo všeobecnosti sa na niečo sťažuje alebo nie? Keď má nejaký problém? M: Učím ho rozprávať o svojich pocitoch a pomaly sa nám to darí. D: Keď spadne a udrie si koleno, sťažuje sa? M: Veľmi nie, povie, zahojí sa to. D: Kto mu to povedal? M: Prebral to z okolia, povedali sme mu to a on to prebral Je veľmi zručný, bavia ho typicky chlapské veci. Má šikovné prstíky. Šróbuje, vymieňa CD. D:Keď mu to nedovolítečo robí, ako sa správa? M: Je zlostný, ťažko odkloniteľný od činnosti. D: Ako potom reaguje? Tak ako sme to videli alebo odhodí hocičo čo má v ruke, alebo svoje okuliare. D: Prečo okuliare? Neviem, možno mu vadia D:Akoby vo vlastnom kráľovstve bol veľmi sebavedomý... M: Áno ale v cudzom prostredí má niekedy problém, ale vo všeobecnosti je dosť sebavedomý. D: V akých situáciach nie je sebavedomý? M: Keď treba niečo zdolať alebo v novom prostredí, hľadá mňa ako matku alebo niekoho známeho. Keď sa mu niečo nedarí, vzniká tiež takýto problém. To bolo často pri ukladaní kociek, skladaní, keď niečo nevedel spojiť. D: Čo vtedy robí? M: Hnevá sa, vyhodí okuliare, kričí, tantrums, bije ma, ťahá ma za vlasy alebo si búcha hlavu do zeme. D: Keď si ublíži keď búcha tou hlavou? M: Potom musíme spraviť niečo aby na to zabudol a to je vrátiť ho k činnosti, ktorú má rád. D: Môžeme očakávať len pomalé zmeny. Psychiatri sa snažia utlmovať nervový systém a to môže byť neskôr ešte horšie. Potrebujeme roky, nie mesiace. Postupne sa to môže zlepšiť, mal som prípad, ktorý som začal liečiť v rovnakom veku a vo veku 11, 12 rokov to bolo celkom iné dieťa.
Naša analýza: MIND - STRIKING - himself - knocking his head against wall and things (naráža, bije sa – bije hlavou o stenu alebo veci) MIND - DISTURBED; averse to being (averzia k vyrušovaniu) MIND - STRIKING - anger, from (bije sa – z hnevu) MIND - STRIKING - children; in (bije sa – u detí) MIND - SENSITIVE - noise, to (citlivosť na hluk) MIND - THROWING things around (hádže veci okolo) MIND - PULLING - hair - desire to pull - someone's hair
Liekom by bolo Tuberculinum.
Analýza doktora: MIND - RAGE - touch, renewed by (nahneval sa keď sa vrátili a znovu ma uvidel) (zúrivosť – dotyk, obnovený) MIND - SENSITIVE - noise, to (citlivý na hluk) MIND - GESTURES, makes - feet; involuntary motions of the - stamping the feet (robí gestá –chodidlá, mimovoľné pohyby – dupká nohami) MIND - ANGER - alternating with - antics; playing (chvíľu sa hrá a chvíľu sa hnevá, nechá sa ľahko vyrušiť)(hnev – strieda sa – s divadlom) MIND - NOISE - aversion to (hluk – averzia) MIND - NOISE - inclination to make noise (hluk – sklon robiť hluk) MIND - STRANGER - presence of strangers - agg. (cudzí ľudia – prítomnosť cudzích ľudí zhoršuje)
Predpis: OPIUM 5CH
Dr. Petróci – ja mám lepšie skúsenosti s Opiom ako s Tuberkulínom, u takto poškodených detí, po očkovaní alebo predčasne narodených s poruchami správania. Keď nevieme dosiahnuť osobnosť, zameriame sa na vonkajšie prejavy pri vyšetrovaní prípadu. Vieme získať info od iných ľudí a objektívne pozorovať. Preto pri tejto metóde berieme do úvahy nielen to čo hovorí ale aj to čo robí. Opium je jeden z najväčších autistických liekov!
|
|